Ljubitelji dramatične šminke ovih dana posebno su slabi na takozvani arapski stil šminkanja. Iako u osnovi ne bismo ovoliko 'tešku' šminku povezali sa prolećem ipak je neosporno da pogled istaknut na ovaj način zaista oduzima dah. Međutim, uz takvu šminku ide i podjednako dramatičan nakit koji na gotovo neverovatan način uspeva da upotpuni make up ne skrećući pažnju sa njega.
Moderan arapski nakit ne treba poistovećivati sa, recimo, indijskim nakitom. I jedan i drugi su podjednako masivni, upečatljivi, sa dominantnim zlatnim nijansama i bogatom ornamentikom, specifičnim formama ali razlika svakako postoji. Primetno je da se indijski nakit zadržao u okvirima tradicionalnog dok se arapski modernizovao, čemu je možda doprinela i gore pomenuta popularnost šminke. Vrlo često se inspiracija pronalazi u bajkovitoj predstavi o bedunskim ženama, na simboličan način ih povezujući sa savršenom lepotom slobodnog života bez granica i stalnim putovanjima.
Marama (hidžab) koja prekriva najveći deo lica, sem očiju, ne ostavlja prostora za minđuše ili ogrlice, ali pruža mogućnost za ukrase koji padaju preko čela i na taj način usmeravaju pažnju na pogled pun misterije. Takođe slobodne ruke su ukrašene brojnim narukvicama i prstenjem, a zanimljivo je da je midi prstenje i ovde našlo svoje mesto. Neretko je lice umesto maramom skriveno maskom načinjenom od zlatnih novčića, opet sa ostavljenim slobodnim prostorom za oči.
Marama (hidžab) koja prekriva najveći deo lica, sem očiju, ne ostavlja prostora za minđuše ili ogrlice, ali pruža mogućnost za ukrase koji padaju preko čela i na taj način usmeravaju pažnju na pogled pun misterije. Takođe slobodne ruke su ukrašene brojnim narukvicama i prstenjem, a zanimljivo je da je midi prstenje i ovde našlo svoje mesto. Neretko je lice umesto maramom skriveno maskom načinjenom od zlatnih novčića, opet sa ostavljenim slobodnim prostorom za oči.
Kada je u pitanju istorija poznato je da je u arapskoj tradiciji nakit mnogo više od ukrasa. On je simbol socijalnog i ekonomskog statusa žene i direktan pokazatelj njene uloge udate žene i majke. Prilikom udaje jedan deo miraza je isplaćivan u nakitu, koji je žena kao svoje vlasništvo, mogla da zadrži ili proda. Takođe prilikom rođenja prvog deteta običaj je bio da muž ženi daruje, upravo, nakit.
Tradicionalno se verovalo da nakit ima magične moće, posebno pripisujući tirkizu moć zaštite od uroka. Jedna od legendi kaže da u trenucima sreće tirkiz postaje sjajan, a onda kada je osoba koja ga nosi tužna on postaje dosadan i bled. Takođe, postoji mit prema kome viseći elementi na nakitu svojim zveckanjem teraju zle duhove. Osim toga verovalo se da i boja pojedinog dragog kamenja ima svoje moći. Zelena, crvena i plava boja su prema verovanju imale zaštitničke moći, pa ne čudi da su tirkiz, ahat i koral neki od najpopularnijih elemenata na arapskom nakitu. Tradcija je nalagala da nakit bude uništen posle smrti njegovog vlasnika.
Islamski motivi prožimaju dizajn ovog nakita. Amajlije vrlo često sadrže male papiriće na kojima su ispisani delovi Kurana koji štite osobu koja nosi amajliju. Jedan od čestih motiva jeste ruka (hamsa), čiji je matematički ekvivalent broj pet, a između ostalog simbolizuje i pet načela islamske vere. Osim toga u dizajnu su prisutni mnogobrojni geometrijski oblici, floralni motivi, motivi lišća, polumeseca, životinja, kaligrafija što ovaj nakit čini podjednako lepim kao što je i sam pogled žena koje su ga ili ga još uvek nose.
Iako se ovaj nakit u mnogome promenio i moderne žene iz ovog područja umesto masivnih ukrasa radije nose laganije komade, a umesto tradicionalnog srebra više postaju naklonjene zlatu, ipak je ovaj nakit i danas dokaz bogatog nasleđa - ogrlice načinjene od novčića, prstenje i ogrlice ukrašene tirkizom, polumesec i kaligrafija na nakitu su i dalje prisutne na pijacama u Rijadu na kojima poklone svojim ženama i ćerkama kupuju ljudi iz čitavog sveta.
Tradicionalno se verovalo da nakit ima magične moće, posebno pripisujući tirkizu moć zaštite od uroka. Jedna od legendi kaže da u trenucima sreće tirkiz postaje sjajan, a onda kada je osoba koja ga nosi tužna on postaje dosadan i bled. Takođe, postoji mit prema kome viseći elementi na nakitu svojim zveckanjem teraju zle duhove. Osim toga verovalo se da i boja pojedinog dragog kamenja ima svoje moći. Zelena, crvena i plava boja su prema verovanju imale zaštitničke moći, pa ne čudi da su tirkiz, ahat i koral neki od najpopularnijih elemenata na arapskom nakitu. Tradcija je nalagala da nakit bude uništen posle smrti njegovog vlasnika.
Islamski motivi prožimaju dizajn ovog nakita. Amajlije vrlo često sadrže male papiriće na kojima su ispisani delovi Kurana koji štite osobu koja nosi amajliju. Jedan od čestih motiva jeste ruka (hamsa), čiji je matematički ekvivalent broj pet, a između ostalog simbolizuje i pet načela islamske vere. Osim toga u dizajnu su prisutni mnogobrojni geometrijski oblici, floralni motivi, motivi lišća, polumeseca, životinja, kaligrafija što ovaj nakit čini podjednako lepim kao što je i sam pogled žena koje su ga ili ga još uvek nose.
Iako se ovaj nakit u mnogome promenio i moderne žene iz ovog područja umesto masivnih ukrasa radije nose laganije komade, a umesto tradicionalnog srebra više postaju naklonjene zlatu, ipak je ovaj nakit i danas dokaz bogatog nasleđa - ogrlice načinjene od novčića, prstenje i ogrlice ukrašene tirkizom, polumesec i kaligrafija na nakitu su i dalje prisutne na pijacama u Rijadu na kojima poklone svojim ženama i ćerkama kupuju ljudi iz čitavog sveta.