Dec 7, 2017

ALIEXPRESS PROTIV ZARE - KO JE KOME KOPIJA?

Naravno, pitanje iz naslova je skoro pa retoričko, jer na kraju krajeva svi znamo ko koga ovde kopira, ali... Kada sam pre nekoliko meseci na Zarinoj aplikaciji videla plišane minđuše koje se sastoje iz tri 'dugmeta' različite veličine, bila je to ljubav na prvi pogled. Ove divne minđuše bile su dostupne u crvenoj, teget i burgundi boji i bilo ih je lako zamisliti uz bilo koju zimsku/prazničnu odevnu kombinaciju. Ipak, kada sam ih videla u pepito dezenu, znala sam da je to to, manje više zbog samog dezena, već zbog činjenice da je ovakva kombinacija crne i bele i aktuelna, i efektna a i, što se mene tiče, veoma nosiva. Ipak, cena od oko 1.200 dinara za komad nakita koji će, možda, biti aktuelan jednu sezonu je bila faktor koji me je naterao da dva puta razmislim kada je u pitanju ova kupovina. A onda su se one jednostavno pojavile...


Tražeći nešto potpuno drugo na sajtu Aliexpress, slučajno sam naišla na njih, pepito, viseće, dugmence minđuše iz Zare. To jest, njihovu kopiju. Cena im je bila oko 2$ i kao po starom, dobrom Ali-jevom običaju na slici su izgledale identično Zarinoj verziji. Ruku na srce, gotovo sam sigurna da sam pre nekoliko godina videla radionicu koja je pravila slične minđuše i ako možete da birate između ručnog rada, Zare i Alija, uvek odaberite kvalietan ručni rad... Ali ako je izbor Ali 2$ i Zara 1200 din, zašto ne okušati sreću sa Alijem?

Minđuše sam naručila 2. novembra a kod mene su stigle 7. decembra, što znači nešto više od mesec dana. Koštale su 2.22$, plus shipping od 0.32$, sve ukupno 2.54$, odnosno oko 250 dinara. Dostupne su u dve varijante, crno-bela i crno-bela sa crvenim nitima. Treba napomenuti da ni Alijeve, ni originalne Zarine pepito minđuše nisu plišane. Plišane su samo jednobojne kojih ima i na Aliju. Ukoliko ste strpljivi da svoj nakit čekate čitav mesec ovo je i više nego povoljan način da ponesete trend. 

Čula sam da je ovakav model minđuša dostupan i na nekim sajtovima poput Zafula i Sheina, ali iskreno ja ih tamo nisam ni videla, ni tražila.


Minđuše su i više nego divne. Nisu velike, iako sam, priznajem, očekivala da su veće. Ipak, kada sam ih stavila shvatila sam da veće ne bi značilo i bolje. Ova veličina bi mogla da se stavi u kategoriju 'taman'. Jesu efektne ali bih se usudila da kažem da nisu previše upadljive i lako ih možete zamisliti uz neku jednobojnu odevnu kombinaciju a verujem da bi idealno išle uz crveni karmin na usnama. Gotovo da traže da kosa uz njih bude neobavezno podignuta. Nisam videla Zarinu verziju uživo ali sudeći po slikama devojaka koje sam videla da nose ovakav model rekla bih da Alijeva varijanta ne odskače mnogo. 

Imaju srebrnu metalnu podlogu, koja je potpuno stabilna, čvrsta, tako da je sve jedna celina dok su kod Zarinih minđuša 'dugmići' spojeni alkicama pa je minđuša mnogo fleksibilnija. I to je, po mom mišljenju, najveća razlika, barem kada je u pitanju funkcionalnost. Kod Alijeve minđuše možete videti tragove lemljenja na prelazima pa to možda ostavlja i mogućnost da minđuša pukne, ali iskreno za sada deluje čvrsto. Što se tiče izgleda, tu eventualno treba pomenuti malu razliku u dezenu, u smislu da je Alijev nekako krupniji, širi, a tkanina je očigledno grublja, jeftinija.


Kada uzmem u obzir izgled minđuša, cenu, to da su veoma lagane i  da nema onog neprijatnog, metalnog (kineskog) mirisa rekla bih da su pepito minđuše sa Aliexpress-a sasvim solidna zamena za one iz Zare, pogotovo ako imate manji ili ograničen budžet. Mana je to što se na njih čeka prilično dugo, s obzirom da su mi neki komadi nakita sa Alija stizali i za 2 nedelje. Druga mana je što delovi nisu spojeni alkicama, već su jednostavno prilepljeni, ali je opet dobro što to nije učinjeno lepkom ili silikonom. Ipak, moram reći da je srebrna pozadina odlično urađena, a i sami dugmići su fino presvučeni tkaninom i samo na jednom mestu je primetan mali nabor, potpuno zanemarljivo. Konačna ocena? Petica sa maleckim minusom.

Ukoliko se i vama dopada ovaj model minđuša možete ih naručiti 

No comments:

Post a Comment

Follow Us @get_sparkly