Prstenje sa listom ginkoa možda nije prva stvar koju je kreirala ali je svakako komad nakita koji je do sada obeležio rad Nataše Lazarević iz Beograda i postao zaštitini znak njenog brenda, Glory Box. I mada na prvi pogled sve deluje jasno i očigledno iz njenih odgovora shvatile smo da ova priča sadrži mnogo simbolike koja nekada može biti i presudna za uspeh jednog brenda.
Iako dizajner enterijera po struci Nataša je svoju strast ipak prepoznala u dizajnu nakita kojim se bavi već nekoliko godina. Navikla da kreira i stvara od kada, takoreći, zna za sebe, shvatila je da njen hobi može postati njen posao i tako je nastala 'Kutija slave', kako neki bukvalno prevode ime njenog brenda. Ipak, Glory Box znači nešo više od toga.
"Ime mnogi bukvalno prevode, što je isto simpatično, kutija slave, ali to nije bila osnovna ideja. Glory box je pesma grupe Portishead, koja govori o ženi, ženstvenosti, ljubavi, i meni je jako draga, a sam naziv, zapravo znači škrinja, ili devojačka sprema, sve one dragocenosti koja devojka nosi sa sobom kada se udaje."
Kao što to obično biva u svet nakita ušla je slučajno, najpre kroz saradnju sa mladom dizajnerkom Nevenom Ivanović a zatim se i ozbiljnije upustila u dizajn nakita. Zanimljivo je da je jedna od retkih koja se odlučila da započne sa izradom metalnog nakita, koji obično predstavlja veliki izazov i onima kojima je nakit od samog početka prvi i jedini izbor. Za nju je metal bio način da stvori nakit koji je istovremeno i grub i nežan, ali i ono najbitnije, večan. Težim putem, ali sigurno Nataša je pronašla svoj idealan kreativni izraz.
"Nakit sam otkrila uz dečka, Hranislava Grozdanovića, tačnije njegove roditelje, sad već davno, pre 7-8 godina. Imali su malu livnicu, i pravili delove za nakit. Krenulo je kao hobi, tada sam tek kretala na fakultet, kada nisam ni očekivala da ću se time baviti. Tehnike su se smenjivale, učilo se u hodu, i ubrzo je igru delićima zamenio pravi ručni rad, sa originalnim dizajnom."
Tako nam je Nataša otkrila da Glory Box zapravo čini dvojac, ona i njen Nane. Proces stvaranja jednog komada nakita u mnogome zavisi od trenutka i trenutne inspiracije i vrlo često krajnji rezultat ne mora biti u potpunom skladu sa početnom idejom. I mada je nekada inspiracija jasna i konkretna, može se desiti da dizajnerku ponese materijal sa kojim radi. Ono što je posebno zanimljivo je da jako retko koristi repromaterijal i da se pre svega sve zaista i izrađuje ručno.
"Inspiracije uvek ima, svuda oko nas, i geometija je svuda oko nas, iako je ne primećujemo uvek. Tu su i biljke, koje se svedenim formama provlače kroz dizajn, i koje su neiscrpan izvor inspiracije, i nešto u čemu ja uživam, imam i svoju ne tako malu kolekciju biljčica. Neke stvari se rade i po porudžbini, u dogovoru sa mušterijom, tako su nastale razne životinjice, simboli superheroja,i druge zanimljive stvari. A citati su tu da ulepšaju svakodnevnicu, unesu nešto duhovito, da nas razvesele ili na nešto podsete, a mušterije ih mogu i same birati."
S obzirom da je bilo jasno da je njen nakit u mnogome specifičan i sve samo ne pod uticajem aktuelnih trendova, nametnulo se pitanje koliko je teško napraviti balans između potražnje i umetničkog izražavanja. Sasvim očekivano Nataša nam je otkrila da je njena namera da ostane svoja ali da ono što kreira bude i nosivo, jer jedno bez drugog ne funkcioniše. Ipak, autorka Glory Box nakita smatra da, i pored svih predrasuda koje vladaju o našoj zemlj, kvalitet uvek nađe svoj put.
"Mislim da je moguće u Srbiji, čime god da se bavite, ako ponudite kvalitet i interesantne ideje, da isplivate iznad onoga što je masovno prihvaćeno, naravno uz puno truda i istrajnosti. Bitno je ne pokleknuti pred onim što se nameće, u bilo kom smislu, biti svoj, i druge isto tako posmatrati, a ne kao masu za oblikovanje, i ljudi to osete."
Baš kao na svakom početku njen rad je bio mešovit i moglo se naći svega pomalo. Kao i svaki mlad dizajner i umetnik tražila je svoju formu i stil, pa su njeni eksperimenti često podrazumevali i upotrebu mesinga. Vremenom je aluminijum postao glavni metal.
"Aluminijum je jako je zahvalan, ne menja boju, ne ostavlja tragove na koži, ne izaziva alergije, i uz prave lance i ostale elemente, može svakome da odgovara. A boja je jako zahvalna za kombinovanje, i u radu sa drugim materijalima, i u odevnim kombinacijama."
Ono što je specifično za Natašu, baš kao za sve nas koji u nekom trenutku odlutamo od svoje struke, je želja da se toj istoj struci i vrati. Ovog puta ona ima u planu spajanje svega što je dosada naučila uz nakit i da po mogućstvu u svoju ponudu uvede i predmete za uređenje doma, od malih komada namešetaja, preko lampi, dekoracija, do stolova. Nakit i dalje ostaje deo njenog sveta, ali o narednim projektima ipak mudro ćuti i pušta nas da ih, kao njeni verni pratioci, željno iščekujemo.
"Aluminijum je jako je zahvalan, ne menja boju, ne ostavlja tragove na koži, ne izaziva alergije, i uz prave lance i ostale elemente, može svakome da odgovara. A boja je jako zahvalna za kombinovanje, i u radu sa drugim materijalima, i u odevnim kombinacijama."
Ono što je specifično za Natašu, baš kao za sve nas koji u nekom trenutku odlutamo od svoje struke, je želja da se toj istoj struci i vrati. Ovog puta ona ima u planu spajanje svega što je dosada naučila uz nakit i da po mogućstvu u svoju ponudu uvede i predmete za uređenje doma, od malih komada namešetaja, preko lampi, dekoracija, do stolova. Nakit i dalje ostaje deo njenog sveta, ali o narednim projektima ipak mudro ćuti i pušta nas da ih, kao njeni verni pratioci, željno iščekujemo.
No comments:
Post a Comment