Nov 12, 2013

Poverenje bitnije od zarade

Radeći na blogu svakodnevno gledamo stranice koje izrađuju nakit, viđamo veliki broj različitih komada, načina prezentacije, ideja, kreativnosti, ozbiljnosti, profesionalnosti, ali i one druge slučajeve. Zaraditi po svaku cenu. To je nemoguće ako zaboravite par faktora, od kojih je stavljanje kupca na prvo mesto najbitniji. 


Ideja

Sama činjenica da vam je repromaterijal dostupan ne mora biti garancija vašeg uspeha. Najpre morate imati originalnu ideju koju ćete realizovati. Činjenica je da je tržište prezasićeno velikim brojem sličnog nakita i jedino što neko nov može uraditi kako bi pridobio kupce jeste da ponudi nešto novo ili, ako se već odluči da 'pozajmi' ideju, kvalitet. Ipak, najbolje je sve raditi na svoj način, bez prećutnog kopiranja, jer vam je podrška kolega svakako potrebna. Ne treba ići logikom da sve možete sami jer to nije samo nerealno već i prvi korak ka neuspehu. Povežite se za zajednicom kreativaca već na samom početku. Stalna postavka u lokalu i izložbe omogućavaju da učite iz iskustva drugih, dobijete savete iz prve ruke ali i da gotovo momentalno zaintrigirate kupce svojom ponudom. Istražite aktuelne boje i trendove i prilagodite ih svojoj ideji. Internet je nepresušan izvor infomacije. Ako smatrate da imate sve uslove za bavljenje ovim poslom ali još uvek ne znate kako da počnete, pogledajte šta nudi region, a šta nudi svet. Vi ponudite ono što je popularno u svetu, ali nije dostupno kod nas. Zašto bi neko plaćao ogromne troškove dostave kada sve može da naruči kod domaćeg kreativca?
Bitno je držati se suštinske ideje, ne lutati kroz različite tehnike rada, već zacrtati jedan stil koji ćete usavršavati. I ovde je, kao i u svakom poslu, bitno istraživati, posvetiti se i unaprediti svoj rad. Obično se misli da je najbolje napraviti za svakog ponešto, udovoljiti svima i prodaja će krenuti sama od sebe. Možda.
Ali usavršavanje, znači kvalitet, kvalitet znači poverenje, poverenje znači kupce. Jednostavno.


Fotografija

Način prezentacije je veoma bitan. Kvaltetna fotografija je ključ. Kada kupac uđe na vaš sajt ili stranicu i vidi kvalitetne fotografije osetiće vašu profesionalnost i ozbiljnu posvećenost poslu. Ukoliko niste u mogućnosti da svakodnevno obezbedite taj nivo kvaliteta, onda je najbolje unajmiti osobu koja to profesionalno radi, a uštedećete tako što ćete nakit predstavljati u sezonskim kolekcijama. Postoji čitav niz tehinka i pomagala koja se koriste samo i sključivo za fotografisanje nakita. Znači, radi se o ozbiljnom poslu. Time ćete obezbediti preglednost, kvalitetnu prezentaciju a u međuvremenu ponudu možete upotpunjavati sličnim modelima.
Ne opterećujte slike. Bolje postaviti nekoliko odvojenih slika jednog modela, nego ih spojiti u jednu, višestruku koja će zamoriti oko posmatrača. To što ćete ubaciti modni predlog, lepu manekenku ili pejzaž pored svog nakita, nikako nije dobra ideja, jer time skrećete pažnju sa svog rada. Može se čak desiti da kupac zbog te fotografije pored očekuje više od vašeg nakita, bude razočaran kada ga dobije i umesto da vas preporuči prijateljima, rećiće 'Simpatično, ali nisam  to očekivala'. Ne zvuči ohrabrujuće, zar ne? Najbolje je imati 'solo' fotografiju komada nakita i fotografiju na kojoj ga nosi model. Time kupac stiče realniju sliku o onome što naručuje.


Cena
Naravno, svi ulaze u ovaj posao kako bi zaradili, a to je moguće samo ako ponude originalnost i kvalitet. Neka cena bude razumna. Svaki put kada pomislite da vaš nakit procenite nekom velikom cifrom, razmislite još jednom. Kupcima su sada prodavnice i sajtovi sa repromaterijalom bliži nego ikad i lako mogu proveriti koliko ste vi zapravo uložili u neki komad, a koliko naplaćujete svoj rad. Ukoliko ste u komad uložili 400 dinara, a komad procenili na 1400, onda budite sigurni da će klijenti prevnuti očima i demonstarativno napustiti vaš sajt. Takođe, pogledajte ko su vaši kupci. Studenti, srednjoškolici, majke, bake? Svi oni imaju različite stilove, ali i prihode. Prilagodite im se. Vi ste tu zbog njih, zar ne? Ako ih ne poštujete, otićiće dalje. Izbor je ionako ogroman, zašto bi nešto kupili baš kod vas? Zadržite ih! Ako vaši komadi zaista vrede mnogo,a ne biste da spustite stalne cene, onda počnite sa akcijama. Vikend akcija, tema akcija, praznični popust. Spustite cenu nekog komada za 50% ili 30%. Učinite to upadljivom reklamom i bombastičnom najavom. Naučite nešto od kataloške prodaje. Koliko puta ste nasele na priču o popustu? Iskoristite to.


Reklama 
Sami ste svoja najbolja reklama. Uvek nosite svoj nakit. Ono što vi ne biste nosili, neće nositi ni vaši kupci. Kada vam udele kompliment za nakit, recite da je to vaš rad i ponudite vizit kartu. Kartica mora biti podjednako profesionalna, jer svakim svojim kontaktom sa kupcima morate pokazati svoju profesionalnost. Ljubaznost je logičan pratilac. Poklonite prijateljicama neke komade koje će nositi i time biti vaša 'hodajuća reklama'. Njihova preporuka vam može biti od velike koristi. Povežite se sa modnim portalima, razmenite banere. Možete organizovati i sopstvene izložbe, u kućnoj varijanti, poput neke male kućne, ženske žurke. Zvuči zanimljivo?

Nagradne igre
Nagradne igre će privući nove fanove, ali ne smete zanemariti činjenicu da će neki ljudi vašoj stranici dati lajk samo zato što je to uslov a ne zato što ih zaista zanima vaša ponuda. Zato stavite što zanimljiviju profil i kaver sliku vaše stranice. Jednostavno, sve što funkcioniše viruelno bazirano je na slikama koje moraju privlačiti pažnju. Upravo, nagradnom igrom skrećete pažnju na sebe, profil slikom i dobrim fotografijama nakita je zadržavate, odgovarajućom i realnom cenom privlačite kupce, akcijama i popustima ih zadržavate. Kakvu god strategiju pravili uvek i pre svega u centar stavite kupca.

Sajtovi za online prodaju
Priključite se što većem broju sajtova za prodaju robe. Kupindo, Etsy ili Zubun.com su samo neka mesta na kojima možete ponuditi svoj nakit. Naravno, neki od njih imaju svoje kriterijume pa morate proći selekciju, što je zapravo veoma podsticajno. Unapredićete svoj rad, a ukoliko prođete selekciju stičete samopouzdanje u ono čime se bavite. Ne plašite se da se se javite i kažete da ste zainteresovani za saradnju, raspitajte se o uslovima, čak i ako ne ostvarite saradnju ništa vas ne košta da pošaljete mejl, dva ili tri. Sve je u pokušajima i neodustajanju. Ako zaista volite to što radite, onda ćete i izgurati do kraja.


2 comments:

  1. Amazing jewels!! I am following you right now!! :)

    Follow each other?

    Kisses!

    http://sherryvintage.blogspot.co.uk/2013/11/t-h-e-p-o-r-c-e-l-i-n-b-l-z-e-r.html

    ReplyDelete
  2. Sjajan tekst i odlicni saveti! :)

    ReplyDelete

Follow Us @get_sparkly