Aug 11, 2016

KAKO SAM OSTALA BEZ SVOJE IDEALNE HALJINE?

Osim što pišem blog, nekoliko godina unazad se bavim i modnim novinarstvom i uvek sam se trudila da maksimalno ispoštujem ljude sa kojima saradjujem i ono najbitnije da na profesionalizam odgovorim profesionalizmom. Poštujem ljude koji svom radu pristupaju ozbiljno i cene i svoj i nečiji rad i trud. Zahvalna sam što sam sa ljudima koji izrađuju nakit uvek imala korektan odnos i vrlo često su me ostavljali bez reči svojom ljubaznošću. Slobodno mogu reći, baš svaki put! Tekst koji sledi nema veze sa nakitom i ne odnosi se ni na koju radionicu nakita. Zapravo se radi o jednoj popularnoj stranici koja prodaje haljine a koju neću imenovati jednostavno zato što ne želim da ovo bude tekst u kome se neko proziva, vređa ili čiji se rad omalovažava.Ovo je tekst o neprofesionalizmu, bezobrazliku i, najvažnije, o nepoštovanju kupaca. Ukoliko ne želite da čitate tekst koji nije u direktnoj vezi sa nakitom slobodno preskočite nastavak teksta.



Najpre ću reći da je cena haljine u potpunosti zanemarljiva, nije bitan ni model, ni boja, ni veličina, ni materijal, bitan je odnos koji neko ima prema osobi koja želi da kupi taj, baš njegov komad odeće. To nije bio prvi put da naručujem nešto kod njih a vratila sam im se baš zato što sa njima nisam imala nikakvih problema i više puta sam im odala veliko poštovanje za strpljenje koje imaju u toj beskrajnoj onlajn komunikaciji.

Haljinu sam naručila 14. jula imajući na umu da će ona biti na mojoj adresi za 2-7 dana kako mi je bilo napomenuto tokom ranijih kupovina. To je bio i više nego odličan tajming jer uvek ostavljam sebi prostora za eventualne prepravke i eventualno sužavanje, posebno kada se radi o 'univerzalnim veličinama'. Haljine nije bilo posle 2, a bogami ni posle 7 dana. Zapravo nije je bilo ni posle 3 nedelje. Na moje pitanje šta se desilo i da li se možda narudžbina zagubila dobila sam samo 'Verovatno se zagubilo'. Bez ikakve provere, ikakvog objašnjenja, samo je klimuto glavom na ono što sam ja tek usput napomenula kao tek jednu od mogućih opcija. Umesto da odustanem od narudžbine zamolila sam ih da ponovo naručim istu haljinu i da ipak provere šta se desilo sa prethodnom kako, Bože me sačuvaj, ne bih dobila dve iste haljine.

Nedelju dana kasnije. Haljina nije stigla.

Poslala sam poruku da proverim šta se desilo ovog puta... Nije bilo odgovora... Poslala sam drugu poruku, uz napomenu da mi je haljina potrebna što pre i da bih zaista volela da znam šta se desilo sa njom. Jednostavno želela sam da odustanem i da sasvim normalno kupim haljinu na drugom mestu, bez stresa i na vreme za događaj za koji mi je trebala, a da opet budem sigurna da mi ova neće u nekom trenutku banuti na vrata. Umesto pozitivnog ili negativnog odgovora sutradan su mi odgovorili pitanjem 'Za kada vam treba haljina?'. Rekoh najkasnije do subote. Mada realno to nije ni trebalo da bude njihova stvar, jer haljinu nisam naručivala u 'poslednjem trenutku' već čak mesec dana unapred. Ovog puta malo ljubaznije nego prethodnog puta osoba sa druge strane je napisala da mora da proveri i pitala me kada sam naručila haljinu. Rekoh nisam je naručila jednom,no dva puta... Kaže 'Javite se za pola sata, sat'. Javim se, kaže 'Do sutra nećemo znati da li ćemo imati ovaj model haljine. Javite se sutra posle 17h ovde ili na broj telefona....'. Ono što je zanimljivo je da se par minuta posle toga na njihovoj stranici pojavila slika baš tog modela haljine sa natpisom da je DOSTUPAN u nekoliko boja. A sutradan printskrint njihovog navodnog dopisivanja sa navodnom mušterijom kojoj je isti model isporučen.



Sutradan... 17h... Pišem. Haljina me iskreno više i ne zanima, samo naivno ne mogu da poverujem u toliki bezobrazliku i samo pomalo tvrdoglavo želim da priču izguram do kraja. Okrećem dati broj i znate šta? Najdrskim mogućim glasom dobijam konstataciju da se verovatno paket vratio i da se javim na stranicu i poručim PONOVO. I dok objašnjavam situaciju sasvim mi je jasno da osobu sa druge strane to apsolutno ne zanima i samo mehanički ponavlja da nema pojma o čemu se radi i da ne zna o kojoj haljini je reč. I dok ona razgovor završava podrugljivim 'Pa molim vas idite na našu stranicu naručite ponovo, pa stićiće haljina za 3-8 dana, ne znam što ne bi stigla' već počinjem da se smejem jer ne mogu da verujem da neko tako direktno može da vas pravi budalom samo zato što želite da kupite haljinu iz njegove 'radionice'... Mesec dana besmislenog vrtenja u krug zbog komada odeće koji zaista nije vredan svog tog maltretiranja... Zapravo, on vredi i mnogo manje kada shvatiš da iza njega stoje takvi ljudi. Pa i da ima kvalitet samog Chanela ne bi vredeo ni dinara kada se ne poštuju oni zbog kojih taj brend i postoji. Brend je ipak suviše jaka reč! Znate, kupci su ti zbog kojih se raste, ne zbog ega i samopouzdanja bez pokrića.

I odjednom mislim 'Neka, slobodno ti zadrži svoje haljine i onu prvu i drugu i treću koju kažeš da naručim. Snaćiću se ja, jer ko i svako žensko koje nema šta da obuče, verovatno imam i više nego što mi je potrebno.'

Ništa od rečenog nema veze sa odećom, već jednostavno sa tim da ako želite da gradite brend nije dovoljno da tek tako, ofrlje, nekome prodate dizajn koji čak i nije vaš već je preuzet sa nekog instagram profila, sajta Missguided ili možda sa neke slične fejsbuk stranice. O, da, i mi kupci znamo ponešto, nije da smo baš juče sišli sa drveta. Utisci koje su stranice počele da dele kako bi pokazale zadovoljstvo kupaca su često samo preuzet printskrin ili fotosop a zadovoljne mušterije u 'našim modelima' se pruzimaju sa tuđih profila. Pa ako je tako, ako se u svom tom internet poslovanju gradi lažna slika o brendu onda barem neka se to zamaskira profesionalnošću i pristupom koji će one stvarne kupce zadržati. Razmislite još jednom koga vučete za nos i shvatićete da ste upravo možda oterali nekog ko je bio spreman da se vrati vašim haljinama i naredni put. I možda će mi taj neko reći 'Koga je briga za tebe jednu kada imam hiljade pratilaca, pa neću umreti ako ne prodam tebi'... A ako to izgovori ili pomisli onda je jedno pouzdano znam... Ta haljina mi, ustvari, nikada nije ni bila potrebna.

6 comments:

  1. Odlican tekst, moja drugarica je skoro imala slicno iskustvo, samo su njoj sto su njoj haljine stigle sa par dana zakasnjenja, nisu imale nikakve slicnosti sa modelima koje je porucila, jer su slike modela verovatno skinute sa nekog sajta. Bile su dva broja manje i naravno materijal je bio uzas, a model... model posebna prica.. Trebala si samo da navedes ime stranice, ne u cilju da bi nekoga vredjala vec da se jos neko ne bi opekao sa istima. Nisi navela niti jednu uvredljivu rec samo si najiskrenije podelila svoje iskustvo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam dugo razmisljala da li uopste da pisem o ovoj temi najpre jer se blog generalno ne bavi odecom, vec samo nakitom,a drugo ne volim da sirim taj negativni vibe (osim toga prvi put sam imala ok iskustvo sa njima, mada materijal nije bio sjajan, i mada je model bio ne-bas-kao-na-slici za taj novac sam dobila ok haljinu koju cu sigurno nositi). Verovatno bih i sada tolerisala zakasnjenje i neka odstupanja jer sam tip osobe koja uvek pronadje pozitivnu stranu, medjutim stav devojke kada sam ih pozvala (a btw meni su oni napisali da ih pozovem, znaci nisam ja to nesto na svoju ruku) je bio takav da sam morala da negativnu energiju da izbacim pisanjem. Ime stranice donekle mozes da naslutis iz naslova jer verujem da si u nekom trenutku naisla na tu stranicu.

      Hvala na komentaru! <3

      Delete
  2. Odlican tekst!Nažalost,ovakvi slučajevi su sve češći,evo ja sam u MAJU naručila dve narukvice i ogrlicu sa jedne poznate instagram stranice,rečeno je da stiže za nedelju dana,nikada nije stigla,ja sam se par puta ponovo javila i prvi put mi je devojka rekla da stiže za dve nedelje,a posle su mi totalno ignorisali poruke...
    Svakako,ne treba se nervirati...i jos jednom pohvale za tekst!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eto, to je primer da ni prica sa nakitom nije imuna na ovakve momente... Sticem utisak da to 'poznatiji' i sa vecim brojem pratilaca ide uz ovakve situacije. Valjda ce oni reci da ne mogu da stignu da odgovore svima i slicno, ali zaboravljaju da su upravo zbog kupaca postali praceni i poznati. A ignorisanje poruka je posebna prica za sebe...

      Hvala ti puno za pohvale i zao mi je sto imamo ovakvo slicno iskustvo! <3

      Delete
  3. Ovakve stvari definitivno treba podijeliti sa čitateljima i mislim da ti to nitko neće zamjeriti jer baš kako kažeš, mogu se neke stvari tolerirati, ali drskost i neprofesionalizam nikako. Imala sam i ja sličnih iskustava, od toga da čekam haljinu danima i javim im se da pitam za haljinu da bi mi odgovorili da nisu imali tu boju pa nisu poslali, a ja čekam ko budala, a njima problem javit da je nemaju trenutno. Ili kad na stranici kažu da ju imaju, a u međuvremenu je prodaju u radnji pa opet ne obavijeste da nije poslana.
    Slažem se definitivno da treba navesti i ime,definitivno to zaslužuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vrhunac je usledio danas... Nalazim se na slavlju, za koje sam inace i narucila haljinu, i dobijam poruku kojom me isti obavestavaju da haljina stize sutra! A zapravo su imali lepo navedeno do/za kada mi treba haljina... Smejala sam se od muke danas... Od ljudi iz svog okruzenja dobijam savete ili da jednostavno ne preuzmem paket i da im se vrati ili da prosto uzmem to, lepo platim i zavrsim tu pricu konacno. Zapravo mozda preuzmem da vidim da li je zaista haljina kao sa slike pa da i taj deo iskustva podelim sa citaocima kao mali apdejt (jer osecam da nece biti kao na slici)... Bas sam u dilemi...

      Hvala na komentaru <3

      Delete

Follow Us @get_sparkly