Prezentacija koja prodaje nakit

Izložbe nakita su uvek savršen način da kroz direktan kontakt proširite krug svojih kupaca. Osim što ćete ih pored svog štanda zadržati pomoću svog nakita veoma je bitno ponuditi im i zanimljiv promotivni materijal koji će ih naterati da vas potraže.  Za početak na internetu, gde opet morate biti savršeno prezentovani. To se često zaboravlja i smatra dosadnim usputnim poslom koji bi autori rado da izbegnu kao dodatni trošak uz izgovor da nakit govori sam za sebe. U pravu ste ali samo u slučaju da se tim poslom bavite amaterski. 


Marketing je deo posla koji ne treba ignorisati i deo posla koji se najlakše ignoriše zarad posvećenosti izradi nakita. To zapravo može biti samo dobar izgovor koga ćete se setiti već kod prvog neuspeha i bezuspešno se pitati gde ste omanuli.

Nakit je savršen, ali prodaja ide slabo? Problem broj jedan može biti izrada nakita radi zarade, problem broj dva može biti izrada nakita iz ljubavi. I jedno i drugo uglavnom podrazumevaju malo ozbiljnosti i posvećenosti marketingu, koji se smatra skupom investicijom. Naravno, nakit mora da bude kvalitetan i mnogo više od nizanja perlica i lepljenja cirkona da biste uopšte razmišljali o ozbiljnoj reklami.

Jedan od najboljih primera nam dolazi iz Hrvatske. O Krinkit nakitu smo pisale ovde i ovde. Prvo što primećujemo jeste da je Petra jasno odredila svoj centralni motiv kojim će se baviti i od toga ne odstupa, već samo unapređuje svoje radove i tehniku. To znači da su osnove davno savladane i da se sve samo kvalitetno nadograđuje. Prvi korak ka tome jesu savršene fotografije nakita koje poseduju sve ono što možemo videti i u kampanjama poznatih dizajnerskih imena - lepo lice, priču i nakit koji je, u suštini, i centralna figura. Takođe, tu su i fotografije na kojima se nalazi samo nakit čime Petra pravi razliku između lookbooka, koji je tu da predstavi proizvod i editorijala, koji je tu da približu sliku žene kojoj je nakit namenjen, odnosno način na koji se ovaj specifičan nakit nosi. Na sve to se nadovezuje i savršen sajt koji može biti samo vodilja onima koji bi da naprave internet prezentaciju svog nakita. Pregledno i savršeno, sa fotografijama koje se slobodno mogu staviti u rang sa onima koje radi i sama Eni Lebovic. 


Drugi odličan primer takođe dolazi iz susedne Hrvatske. O Flower Power nakitu smo pisale nekoliko puta, a poslednji put je bio povodom kampanje za Rebel kolekciju. Za razliku od Petrinog primera ovde imamo Ivanu koja je napravila laganu promenu u svom radu, ali u dobrom smeru. Naravno, na tom putu nije zaboravila svoje cvetiće, međutim slobodno se može reći da je Rebel kolekcijom iz sveta ručno rađenog ozbiljno zašla u svet dizajnerskog nakita. Razlika je u tome što novi komadi nakita zahtevaju specifične kupce koji žele biti drugačiji, koji prate modu i koji beže od konvencionalnog. Sajt je i ovom slučaju lepo urađen. Na samom početku je video koji vas vodi u svet mode i odmah približava priču o ovom nakitu, ali i ukazuje na ozbiljnost autorke. Ako je neko svojim nakitom upotpunio nečiji reviju onda je on daleko od amatera, zar ne? To će vam potvrditi već pogled na kolekcije.

Svoj nakit možete predstaviti na dva načina - samostalno i na modelima. Tokom fotografisanja na modelima razmislite da li želite da prodate nakit ili da prodate priču, jer u prvom slučaju treba raditi lookbook u kome je nakit dominatna, u drugom radite editorijal u kome će kupci prepoznati svoj stil i ukus. Bez suvišne zavodljivosti i smeškanja modela dobijate ozbiljnu priču baš kao kod Ivane.


Međutim, fotografije i sajt nisu sve čemu se treba posvetiti. Vratite se uvodu teksta i bacite pogled na hrpu vizit karata koje sigurno želite da posedujete barem kao ukras. Mi želimo, a izrada je veoma laka (pogledajte ovde i ovde). Vizit kartice itekako mogu da stvore dobar ili poprave prvi utisak o vama i vašoj posvećenosti poslu. Nekoliko puta nam se desilo da uz nakit dodju i vizit karte i pakovanje koji duže zadrže naš pažnju nego li sam nakit. To nikako ne znači da nakit nije dobar pa zahteva skretanje pažnje, već znači da je autor zaista ozbiljan i kreativan. Nekada i najobičniji papir na kome ste odštampali svoje podatke može ubediti ljude u vašu kreativnost, a bavljanje ovim poslom će uvek na ispit stavljati pre svega vašu maštovitost. Odličan primer predstavlja nakit Lilly D Kvin.
Najpre, ime je odlično, kao simpatična mešavina srpskog i engleskog, a u skladu sa opštim trendom da strane izraze prilagođavamo srpskom jeziku. Nakit je specifičan i kao što smo već nekoliko puta ponovile začuđujuće nosiv. Ali ono najvažnije, pakovanje u kome je stigao nakit je posebna priča. Male kesice sa nazivom radionice i zemljom porekla i kao specifičan dodatak u uglu stoji 'make it known that you are different! alternative chic strong i sexy'. Ovaj mali natpis je savršeno ukazuje na priču koja stoji iza nakita, a onda vidite karticu i podjednako se oduševite. Karton na kome je izrezan naziv radionice, tj. logo sa nalepljenim fb imenom, mailom i onim slatkim 'made in serbia with love' i to je to. Dovoljno i savršeno.


Drugi primer koji nam je stigao u ruke jeste twisted.  Prateće elemente treba raditi tako da odgovaraju vašem nakitu, odnosno da pogledom na vašu karticu i pakovanje već mogu da naslute kakav ih komad nakita očekuje. Twisted. kartica je od kartona sa osnovnim podacima koji su kucani onim divnim, pomalo zaboravljenim fontom pisaćih mašina tako da već pri susretu sa karticom vidimo da Ana voli neka prošla vremena koja je inspirišu. To potvrđuje i pakovanje u tkaninu sa vezivanjem od kanapa.


Čitava priča sa marketingom se zapravo vrti oko toga da onoliko koliko ste kreativni oko prezentacije nakita toliko će ljudi vaš nakit shvatiti ozbiljno. Ukoliko imate dobru strategiju lako ćete se povezati sa pravim ljudima, međutim to nije najteži deo posla, iako mnogi ne misle tako. Pre svega toga se pobrinite da kada im u ruke dodje vaš promotivni materijal jednostavno požele da poseduju vaš nakit. A to je pola posla, zar ne? Vi znate da vredite, ubedite i druge u to.

You Might Also Like

0 comments