Nov 26, 2012

IDDA VAN MUNSTER - MISTIČNA VINTAGE LEPOTA


Ovog puta neću se truditi da vas upoznam sa nakitom ili osobom, ovog puta želim da vas upoznam sa lepotom i jednom erom. Želim da se zaljubite u ženu koja svakodnevno uspeva da u modernu sadašnjost unese dah glamura. Želim da vas povedem na putovanje u četrdesete i pedesete godine dvadesetog veka. Želim da pročitate svaku rečenicu i da shvatite koliko misterije i romantike ima u svakoj od njih. Želim da prestanete da budete komercijalni i potražite ono originalno, drugačije u sebi. Ona, Aida Đapo, u sebi je pronašla Iddu van Munster. Njeno savršeno lice i vintage način života ne mogu vas ostaviti ravnodušnim. Ignorišite sve ono novinarsko što piše u tekstu ispod i čitajte odgovore kao da se nalazite na nekom drugom mestu, u nekom drugom vremenu. 
Vinatge kao vino, vintage kao ljubav... Upoznajte Iddu van Munster

THE INTERVIEW WITH THE BOSNIAN VINTAGE GIRL/MODEL IDDA VAN MUNSTER (AIDA ĐAPO). I'M SORRY BUT THE INTERVIEW IS IN SERBIAN. ENJOY IN THE PICTURES.

Idda van Munster (Aida Đapo)
Da li je vintage za Vas način života? Kada i kako ste otkrili tu svoju ljubav? 
Nostalgija. Sanjati prošlost čini današnju svakodnevnicu mnogo romantičnijom. Opsjednuta sam vintage stvarima još iz djetinjstva. Volim historiju, a naravno, odjeća je dio nje. Kada sam odjevena u vintage, ja nosim historiju. Zamišljam osobu koja je nosila taj komad prije mene, njen život, pa sve do smrti. Zaista je to izazov za mene, jer postajem jedino na taj način kreativnija i maštovitija. Ta ljubav je u dubini moje duše, strast prema vintage stilu mi je jednostavno urođena. Kao djevočica sam znala danima plakati jer sam imala žarku želju da mi majka napravi frizuru kao kod bake. Nakon puberteta sam konačno došla na svoje. San mi se ostvario kada sam po prvi put nanijela crveni ruž i kada sam obukla maminu crnu haljinicu na bijele tačkice. Iz dana u dan sam sve dublje zalazila u historiju prve polovine prošlog vijeka. Mislim da je moj interes za vintage dolazi iz duše, primjerice, kada ne možete objasniti zašto vam se dopada okus neke hrane, ali je i dalje obožavate i nikad vam je dosta. Sličan osjećaj ja imam za vintage. Od malih nogu sanjam da izgledam ovako kako danas izgledam. Težim da izgledam nježno i romantično, ali opet misteriozno. Vintage nije moj hobi, niti posao, vintage je moj stil života. 

Koliko je teško svakodnevno održavati vintage stil? Da li postoji rečenica koja Vas svakog jutra inspiriše? 
Sve je stvar prakse. Naravno, iz početka mi je puno vremena bilo potrebno za spremanje: šminkanje i pravljenje frizure – dok nisam ušla u rutinu. Ponekad pomislim kako je jednostavno današnjim ženama koje vole da nose obične pamučne maice i jeans hlače, da se skoro pa i nikako ne šminkaju; ali kad bolje razmislim ja ne bih bila ja u modernim krojevima. Nedavno sam negdje pročitala kako sam ja izjavila da su tad "žene bile žene" za razliku od današnjih. Znači li da je žena ženstvenija, ako nosi haljinu od one koja nosi hlače i pamučnu majicu? Naravno da ne. Akcenat stavljam na duh zajednice, odnose među ženama i sve lijepe manire. Ne dopada mi se omalovažavanje bilo koga i čega, te poimanjem vintagea kao nečeg "više glamuroznog" od onog što današnja moda nudi. "Ljudi su bili elegantniji ranije" ili "ljudi danas nemaju dostojanstvo i ponos" su definitivno pogrešni načini izražavanja. Bolje rečeno: "ja se osjećam neugodno u savremenoj odjeći" iz prostog razloga jer mojoj tjelesnoj građi bolje odgovaraju vintage komadi; prikrivaju ono što ne treba da se vidi, a naglašavaju ono što treba. Drago mi je vidjeti da se vintage krojevi pojavljuju i u današnjoj modi, ali ja i dalje težim da nosim originalne starinske stvari koje su jedinstvene i koje nose svoju priču. Avantura je ići u potragu za bilo kojom stvarčicom koja je vintage; meni to ne mora samo biti odjeća, kupujem apsolutno sve što je iz perioda prve polovine prošlog vijeka. Rečenica koja me inspiriše: svako jutro dok se budim - u mislima mi odzvanja ono što je Coco Chanel rekla "Ne razumijem kako žena može izaći iz kuće bez da se malo dotjera – ako zbog ničeg, onda iz pristojnosti. A potom, nikad ne znaš, možda baš tog tada ima zakazan sudar sa sudbinom. A najbolje je izgledati što je ljepše moguće za sudbinu."

Gde inače pronalazite inspiraciju? 
Koliko god tražila inspiraciju u glumicama zlatne ere Hollywooda, još više uživam gledajući stare fotografija ljudi poput mene i vas. Žene odjevene u suknje i bluze, s predivnim frizurama i torbicama koje poziraju sa svojim prijateljima ili ljubavima. Obožavam takve fotografije jer su autentične i vrlo jednostavno mogu preuzeti njihove stilove i nositi ih u svakodnevnom životu. 

Da li je vintage pobuna protiv moderne ili samo nostalgija (ili ljubav) za nekim prošlim vremenima? 
Nešto između nostalgije i pobune. Nikada mi neće biti jasno zašto su se prestale proizvoditi mnoge stvari koje su vrijedile. Sjećam se zimskih čizama koje je imala jedna starica iz susjedstva dok sam živjela u Njemačkoj: bile su elegantne, futrovane i od materijala koji nije propuštao niti kišu, niti snijeg. Starije stvari su dosta kvalitetnije od ovih danas i to je najveći razlog zašto obožavam to razdoblje. Za 50 godina većina stvari koje vidimo, koristimo i trošimo danas, sigurna sam da neće postojati, jer smo okruženi tako "jeftinom odjećom" (iako su cijene vrtoglavo visoke) i jednokratnim stvarima, da buduće generacije nažalost neće iskusiti šta je to vintage. 

Šta je po Vama vaš zaštitni znak? 
Bijela-porculanska put, plave oči, tamna kosa i crveni ruž. 

Koliko je nakit bitan za upotpunjavanje Vašeg stila? 
Nigdje ne idem bez bisernih naušnica i tri reda bisernih narukvica. Obožavam i broševe, pa skoro uz svaku odjevnu kombinaciju dodam neki interesantan broš. 

Kako biste Vi definisali vintage nakit? Šta je karakterističan vintage motiv? 
Vintage nakit napravljen je sa očitom vještinom i izvornom ljubavi prema primijenjenoj umjetnosti i zanatu. U većini slučajeva uvijek ručno rađen i redovno neusporediv sa nakitom današnje komercijalne proizvodnje. Takav nakit se može nositi ne samo na vjenčanjima već i svaki dan. Art Deco je stil nakita koji se razvija između I i II svjetskog rata, a karakteriziraju ga geometrijske figure, simetrične forme i na prvi pogled jednostavne, a ustvari bogate linije. To je vrijeme kada nakit ulazi u svakodnevnicu građanstva i naroda općenito. Po mišljenju mnogih jedan je od najljepših stilova, upravo zbog spoja cvjetnog, lepršavog karaktera i geometrije u svom dizajnu. 

Koji je Vaš omiljeni komad nakita? 
Uvijek i zauvijek – biseri! Posebna karakteristika bisera je njihova jedinstvenost. Ne postoje dva ista bisera na svijetu, što ih čini vrijednom imovinom, jer niko neće imati takav isti biser bez obzira na vrstu nakita ili cijenu istog. Njihova bezvremenska ljepota i senzualnost su vječni, a osobi koja ih nosi uvijek daju dašak glamura. Biseri su oduvijek bili simbol stila i zato ih obožavam i nosim s jednakom strašću danas kao i žene prije hiljadu godina. 

Da li vintage nakit ima veću semntimentalnu vrednost od recimo novih komada modernog nakita? 
Naravno da ima, jer nosi priču i obično se nasljeđuje. Više danas nije svaki komad nakita umjetnički izraz. To je glavna razlika između danas i nekad. Ljepota i umjetnost oduvijek idu zajedno, a nakit je za to idealno područje.


Koliko je vintage poslednjih godina zloupotrebljen kao opštepopularni trend? 
Koliko god izmišljali „toplu vodu“ i nove trendove, činjenica je da vintage i retro trend u posljednjih nekoliko godina je sve prisutniji! Povratak u prošlost izuzetno je popularan. Četrdesete i pedesete bile su godine kada je ženstveni glamur bio na vrhuncu. Blještave holivudske starlete i zavodljive pin-up djevojke, nosile su haljine koje su naglašavale njihovu figuru, ekstravagantne frizure i dramatičan make up kojim su definirale svoj stil. Na tu je kartu ženstvenosti i seksipila igrala i Dita von Teese koja je popularizirala stil pin up djevojaka koje mame svojim zanosnim oblinama. Dokaz je to da holivudski glamur živi i danas, i to ne samo na crvenom tepihu. Međutim, pojam vintage i retro se često brka, pa danas možete zapaziti sve više djevojaka koje prodaju retro odjeću pod vintage putem svojih facebook stranica. Popularno je prodavavati bluze, suknje, torbe i haljine iz 1980tih i ranih 1990tih kao vintage komade. Općenito govoreći, odjeća koja je proizvedena prije 1920tih je „antique“, a iz razdoblja 1920-1960tih je „vintage“. Odjeća i stvari iz 1980tih i 1990tih je pod pojmom „retro“. 

Da li bi nešto iz trenutno popularne mode moglo jednog dana da postane 'vintage'? 
Ne znam kakav će se pojam koristiti kada naši unuci i unuke budu zainteresovani za stvari iz našeg vremena – samo sam sigurna da će vintage pojam ostati za period 1920-1960tih, jer su te stvari zaista kao vino (što je i izvorno značenje riječi „vintage“).























Follow Us @get_sparkly