Aug 11, 2017

ZAŠTO SU DIJAMANTI TAKO SKUPI?

Iako su cene dijamanata drastično pale tokom poslednjih 50 godina, oni i dalje imaju vrednost previsoku za većinu prosečnih žena. Naravno, ima onih sa defektima i lošim kvalitetom koji se koriste kao delovi nekih alata u industriji i čija cena nije ogromna, ali od sume koju valja izdvojiti za većinu njih može vam se zavrteti u glavi. Zašto je to tako?



ZATO ŠTO IH NEMA PUNO?

Mnogo ljudi misli da morate platiti čitavo bogatstvo za dijamant zbog toga što su oni tako retki. Istina je da nije lako pronaći kamen koji je istovremeno apsolutno bezbojan i ima visok nivo čistoće. Pored toga, teško je naći velike dijamante (zato i cena po karatu skače sa veličinom). Ipak, rubini i safiri su ređi, a ipak nisu tako skupi kao dijamanti. Trik je u veoma dobroj marketing kampanji koju ovo vredno kamenje ima. U reklamama su često predstavljeni kao nešto što niti ima svako, niti bi svako trebalo da ima. Živimo u zabludi da na Zemlji nema puno dijamanata, a činjenica je da se svake godine određen broj njih pušta u prodaju, taman toliko da se postigne željeni nivo prodaje.

ZATO ŠTO IMAJU OZBILJNO DOBAR MARKETING?

Ovo je već tačno. Bilo ih je u filmovima i u pesmama i svuda su bili povezivani sa najlepšim emocijama. Dijamanti su simbol ljubavi, poklanjaju se za prosidbe ili godišnjice braka, većina žena ih dobije samo jednom u 20 godina (i to ukoliko imaju mnogo sreće!), te ne čudi činjenica da je oko njih izgrađena neka posebna aura. Baš kao i mnoge druge stvari sa emotivnom vrednošću, i dijamanti su skupi baš zbog priče koja ih okružuje i sećanja koje nose sa sobom. 

ZATO ŠTO SVAKO HOĆE SVOJE PARČE POGAČE?

Akumulacija troškova ima značajnu ulogu u određivanju cene dijamanta. Razmislite o ovome - radnik u rudniku dijamanata mora biti plaćen za svoj posao, isto kao i onaj koji ih transportuje. Honorar traže i onaj ko dijamante seče i polira, onaj koji pravi nakit sa njima, dobavljač, prodavac u juvelirnici...Svako hoće da zaradi na dijamantu koji vi kupujete i zato se za njega obično papreno plaća.

Dakle, retkost dijamanta (u određenoj meri), fenomenalan marketing i akumulacija troškova su ono što određuje visoku cenu najvrednijih kamenčića na Zemlji. Ipak, pitanje je do kad će to trajati, s obzirom da se kupci nakita masovno okreću drugim i drugačijim vrstama ukrasa. 

Kako izgleda najpinovaniji verenički prsten sa dijamantom na Pinterestu? Pogledajte OVDE.
Kako da se spremite za kupovinu dijamanta? Evo najvažnijih saveta
Čujemo se u komentarima!

No comments:

Post a Comment

Follow Us @get_sparkly